750582.jpg

Tällä kelillä viisas matkaaja pysyy maissa.
No way to go.

750586.jpg

Melansidontatekniikka alkuvaiheessa. Meloilla tuen laavupeiton kulman.
Knot to hold two paddles together for a pole for my shelter.

750587.jpg

Ja näin homma toimii, kun on sen muutaman kerran tehnyt.
And this is how to do it after several tries.

750590.jpg

Kostean yön jälkeen aurinko höyrystää rantahiekkaa.
After a humid night the sun steams the beach.

750593.jpg

Takanani on ukkospilvi ja kelaan kommarilla salamatutkakuvaa. Ei näkynyt, eikä pilvestä tullut ukkostakaan.
Behind me there is a thundery cloud. I check with mu communicator fot a lightning-radar page to siee, whether to be worried. Nothig came out of the cloud.

750594.jpg


Ukkosen tuoma raekuuro ja kova tuuli pakottivat minut rantautumaan Lohtajan sotilasalueen rantaan.
Thundery hailstorm just pushed me to the shore. Shore is military area & you are not allowed to land there.

750596.jpg


Istun ja odotan salamaniskua.
I sit & wait for the thunder to strike me.

750599.jpg

Mökki, jossa sain saunoa ja viettää yhden moraalia kohottavan yön.
Cottage, where I was invited for a sauna & a good night's sleep. The owner just left me alone there!

750598.jpg

Varpaiden lämmittelyä takan ääressä.
Warming up my toes in front of a fireplace.

750600.jpg

Haahka verkossa.
A bird caught in a fishing net.

750601.jpg

Paketti on leikattu irti verkosta ja nostettu leikkauspöydälle jatkokäsittelyyn.
I cut the bird loose from the net & the started to get the rest of the net off the poor bird.

750602.jpg

Siivottu lintu oli aika nöyrä. Sain meloa sen kaislikon reunaan ja vasta kun nostin sen veteen, se lähti.
Cleaned bird was really exhausted. I poaddled it to the shore & lifted in the water.

750603.jpg

Desinfioin Lettermanin linnun operoinnin jälkeen.
I cooked my Leathermann after operating the bird.

750605.jpg

Sateisen yön jälkeen tankkaan vettä laavupeitosta.
Collecting rainwater from my shelter canvas after a rainy night.

750604.jpg

Luulin tätä reissun pienimmäksi silta-aukoksi...
I thought this was the smallest bridge during my trip...

750606.jpg

...kunnes tulin tähän paikkaan Merikarvialla.
...until I came to this nice little tube.

750607.jpg

Kanootti ei mahtunut uimaan aaltopeltirännistä. Purin kanootin penkin pois ja niin mahduin kanoottiin mukaan. Painoin röörin katosta kanoottia aina alaspän, jotta sain sen liikkumaan eteenpäin.
I had to take the seat out of my canoe to fit in to push teh canoe through the hole.

750609.jpg

Omakuva onnistuneen läpimenon jälkeen.
Self-portrait after a succesful squeezing through.

750610.jpg

Penkkini on naruilla kiinni tällaisia tilanteita varten.
The seat is tied up by ropes for this kind of situations.

750614.jpg

Viime tiistaina taivas Raumalla näytti muhkuraiselta, oli aika lähteä töihin.
Last tuesday the sky looked quite a bumpy. It was time to take a bus to work.

750615.jpg

Matka jatkuu taas kaikin sallituin keinoin. Tämä on ns. jalanmelontaa jossain hiekkasärkillä.
Paddling will continue with every possible way. Here paddling by foot.