799888.jpg

Day 32 28 km 72 togo (about 54 is closer to the truth)
N 60 10,716
E 24 54,651

         o~
  (___/___)
        /



Ainakin kanootin pohjasta näkee, että jossain on rantoja koluttu.
At least you can see from the canoe bottom, that some coastal paddling has been done with this canoe. Notihing serious though.

Päätin jo matkan alussa kokeilla, mitä kalusto kestää, jos sitä ei sen kummemmin varo. Jossain Vaasan korkeudella meni jonkun aikaa, että pelkäsin katsoa kanootin pohjaa, sen verran pahoja rutinoita kivikoissa oli kuulunut. Kun lopulta tutkin pohjan, niin naarmuinen se on, mutta pintanaarmuja kaikki.

799887.jpg

Koko pohja - aika tasainen rannikon kartta sinne on piirtynyt. Perän köliosassa on suurin kuluma.
The whole picture - quite evenly distributed scratches. Actualla the rear keel area has got the worst  punishment.

799885.jpg

Lauri Hovin tekemä luikupenkki toimi ja kesti ongelmitta, samoin muu hänen tekemänsä heloitus.  Säätöpenkki oli ehdoton etu tällä matkalla. Päätin, että jatkossa tilaan kanoottiini säätöpenkillisinä. Kuormaamalla trimmaaminen on hankalaa penkin siirtoon verrattuna. Jos kanootti oli muuten balanssissa, pienikin siirto auttoi tuulessa.

Sliding seat -system worked perfectly and causen no problems. Actually it was very useful in windy condotions. I decided that from now on I order all my canoes with sliding seat. It is a lot easier to adjust the trim with sliding seat than  by loading the boat evenly.

799884.jpg

Tuplamutkamela oli ehdoton varuste tällä matkalla. Ilman sitä sormieni nivelet tuskin olisivat kestäneet näin pitkää melontaa.

Double-bend -paddle was perfect. Without it my fingers, joints & ligamins would have made impossible to paddle this much in short time.

799882.jpg

Henkinen rasitus selkien ylityksissä kasvoi matkan loppua kohden. Porkkalanselän olen ylittänyt huomattavasti huonommassa kelissä, nyt taas nuo kauniit sanat - korkeapaineen selänne - rauhoitti mielen ja ylitys sujui hermoilematta.

Mental stress when crossing open water grew as my journey advanced. Actually I have crossed Porkkala opening on a lot worse conditions without problems.

800027.jpg

Noin 50 kilometriä vielä puuttuu (oranssi viiva), niin rannikkon on melottu. Hemen vajalta Helsingistä Emäsalon pohjoiskärjen sillan pieleen Porvooseen. Tämän pätkän aion meloa epämeriretkihenkisesti sopivan kelin tullen yhdessä päivässä.

One more stitch & the coast is done with. About 50 km - 35 miles to go (orange line). I will add some more pictures here. Now I have to practise my profession. :)

Panen tässä lähiaikoina kuvakoosteen reissusta tänne. Nyt pitää välillä tehdä oikeita töitä.

Kiitos, kun olet matkannut kanssani - Thank you fro travelling with me. Thank you Google Earth!